Saturday, 18 November 2017

N'LICIOUS

Campuran Minuman Botani Buah-buahan dan Sayur-sayuran dengan ENZIM

Enzim? Apa tu enzim? meh zahra citer dulu ape benda enzim ni. Menurut Dr. Edward Howell, seorang doktor penyelidik enzim makanan, enzim adalah elemen yang sangat penting dalam badan manusia.

Enzim diperlukan dalam penghadaman, metabolisme, pemulihan dan pembentukan semula sel. Semua tindakbalas biologi dan kimia yang berlaku dalam badan kita memerlukan enzim sebagai pemangkin. Badan kita mempunyai beribu-ribu enzim yang membantu proses penghadaman dan metabolisme.


Enzim vs Kesihatan

Pankreas dalam badan kita bertanggungjawab untuk menghasil dan membekalkan enzim. Namun menurut Dr Edward, bekalan enzim mempunyai hadnya tersendiri. Selain itu, penghasilan enzim akan berkurangan akibat proses penuaan, diet yang tidak seimbang, stres dan gaya hidup yang tidak sihat seperti merokok dan pengambilan alkohol.

Bayangkan enzim sebagai 'pemetik api' yang menyalakan dapur gas untuk memasak. Anda mungkin memiliki semua perkakas untuk memasak tetapi untuk memasak anda perlukan api. Begitu juga anda mungkin mempunyai semua khasiat seperti vitamin, mineral, protein dan sebagainya untuk badan, tetapi anda masih memerlukan enzim untuk memastikan badan kekal sihat dan cergas.


Terdapat dua kelas enzim yang utama:

1) Enzim Penghadaman
Wujud dalam saluran sistem penghadaman untuk memastikan proses penghadaman dan penyerapan khasiat makan adalah berkesan.

2) Enzim Metabolisme
Diperlukan dalam semua aktiviti metabolisme. Hati memerlukan kira-kira 2,000 enzim untuk menyah toksid, memecahkan sel darah merah lama dan sebagainya. Degupan jantung, aktiviti otak dan sistem imunisasi badan juga memerlukan enzim metabolisme untuk mengoptimumkan fungsinya.


Apabila enzim penghadaman tidak mencukupi, badan akan lebih terbeban untuk membekalkan banyak enzim kepada saluran penghadaman. Keadaan ini menghadkan penghasilan enzim untuk tujuan lain, contohnya enzim metabolisme. Kejadian "kecurian" enzim secara tidak langsung mengurangkan enzim metabolisme dan boleh dikaitkan dengan pelbagai isu kesihatan seperti barah, penyakit jantung dan penyakit kronik yang lain.


Cara meningkatkan enzim dalam badan.

Memasak boleh memusnahkan enzim yang wujud secara semula jadi dalam makanan yang kita makan. Oleh itu, memakan makanan mentah boleh meningkatkan enzim dalam badan. Anda boleh mencuba dengan menambahkan pengambilan sayuran mentah dan buah-buahan yang dicadangkan adalah 5 sajian sehari. Namun, kajian mendapati bahawa kebayakan orang tidak mengambil sayur-sayuran dan buah-buahan secukupnya. Pengambilan yang tidak mencukupi ini boleh menjejaskan sistem imunisasi yang menyebabkan kebayakan orang mudah jatuh sakit.


Cara lain yang lebih mudah adalah dengan mengambil suplemen enzim. Mengambil makanan yang seimbang adalah cabaran besar bagi sesetengah orang. Oleh itu, mengambil minuman enzim tapaian sayur-sayuran dan buah-buahan adalah penyelesaian yang mudah. Ini adalah kerana suplemen enzim melindungi badan daripada menghabiskan bekalan enzim yang sememangnya terhad, menjadikan bekalan enzim semula jadi tahan lebih lama dan seterusnya menggalakkan kesihatan yang lebih baik.



Tingkatkan FITONUTRIEN anda dengan N'lious!

Apa la pula kan fitonutrien ni. Macam ni, fitonutrien adalah bahan kimia yang terdapat dalam tumbuhan yang memberikan warna tertentu kepada buah-buahan dan sayur-sayuran. Secara umumnya, sayur-sayuran dan buah-buahan yang berwarna lebih gelap mempunyai fitonutrien  yang lebih pekat. Bahan kimia ini bertindak sebagai seistem pertahanan yang melindungi tumbuhan daripada sinar UV yang berbahaya, serangan virus, bakteria, serangga dan parasit. Bahan kimia ini berfungsi sebagai antioksida, antiradang, antivirus dan antibakteria. Apabila kita mengambil khasiat makanan ini, kita boleh mendapat kelebihan khasiatnya.



n'licious_www.rajazaharah.blogspot.my_0132809463

Makanan 5 warna

Terdapat lebih seribu jenis fitonutrien yang telah dikenalpasti. Buah-buahan dan sayur-sayuran dikategorikan dalam 5 kumpulan warna utama mengikut fitonutrien yang lebih menonjol. Setiap warna memberikan kesan dan khasiat yang berbeza terhadap sistem badan.

Biru - Ungu: Membantu jantung, otak dan memberikan perlindungan antioksidan untuk penuaan yang sihat.

Merah - Merah Jambu: Kesihatan jantung, peredaran darah, menyokong kesihatan prostat dan saluran kencing.

Jingga - Kuning: Menggalakkan kesihatan mata, fungsi imunisasi yang sihat, tumbesaran dan pemulihan sistem badan yang menyeluruh.

Hijau: Membantu kesihatan paru-paru dan fungsi hati yang sihat.

Putih - Coklat: Menggalakkan tulang yang sihat dan sisten peredaran yang baik.


Siapa yang sesuai untuk minum N'liciois ni?

1. Orang dewasa dan kanak-kanak
2. Mereka yang mempunyai masalah penghadaman
3. Mereka yang cepat letih
4. Mereka yang kurang mengambil buah-buahan dan sayur-sayuran
5. Mereka yang cerewet makan
6. Mereka yang kuat makan
7. Penggemar makanan ringan


Sebenarnya N'licious ni macam mana?

N'licious ni adalah
☆ campuran minuman botani buah-buahan dan sayur-sayuran dengan enzim.
☆ dirumus dengan 118 jenis buah-buahan, sayur-sayuran, herba dan cendawan.
☆ sumber fitonutrien yang bertindak sebagai antioksidan dan melindungi sel daripada kerosakan radikal bebas.
☆ teknologi penapaian 3-peringkat termaju yang dapat 'menyampaikan' khasiat makanan ke dalam sistem badan.
☆ mendapat sijil halal JAKIM
☆ minuman berinovatif dalam bungkusan yang senang disediakan.

n'licious_www.rajazaharah.blogspot.my_0132809463


Cara penyediaan N'LICIOUS
Larutkan 1 paket N'licious ke dalam 100ml air sejuk / air suam.
Minum 1 atau 2 kali sehari sebelum atau selepas makan.


Kenapa N'licious penting kepada anda?
Kerana N'licious mengandungi enzim yang penting dalam membantu pencernaan makanan kepada nutrien sebelum digunakan oleh badan.

N'LIOUS banyak kegunannya, antaranya membantu mengurangkan masalah/risiko:
1/ sakit jantung
2/ darah tinggi
3/ katarak
4/ athma/semput/lelah
5/ penyakit paru-paru

Malah N'LIOUS membantu
1/ menggalakkan penuaan yang sihat
2/ menguatkan tulang dan gigi
3/ menguatkan daya ingatan
4/ menjaga kesihatan saluran kencing
5/ mengelakkan kenaikan berat badan
6/ meningkatkan paras gula yang sihat
7/ meningkatkan imunisasi

Macam mana nak dapatkan N'LICIOUS ni? Uols jangan risau, anda yang berada sekitar Nilai zahra boleh COD. Yang jauh jangan sedih ye, zahra boleh poskan ke tempat anda.

Pastikan dapat yang original, harga N'licious sekotak hanya RM 179, 20 sachet sekotak.

RM 179 SEKOTAK, FREE POSTAGE
RM 179 SEKOTAK, FREE POSTAGE
RM 179 SEKOTAK, FREE POSTAGE

FREE POSTAGE SELURUH MALAYSIA

Anda yang beli 3 kotak ke atas layak dapat SPECIAL DISCOUNT.

Whatsapp/call zahra 013-2809463, atau click je icon kat bawah direct terus no zahra, uols tak perlu susah2 save. Senang kan.

Love,
Zahra

No comments:

Post a Comment